Sunday, October 28, 2018

Jurnal Refleksi (Jayden Tan)

Jurnal Refleksi (Jayden Tan)


Jayden Tan Voon Leong 0328104


   Sebagai seorang Malaysian, saya harus faham and mengetahui asas tentang bahasa Melayu. Saya teleh mengambil subjek ini dalam semester ini untuk lebih mengetahui tentang Bahasa Melayu. 

   Melalui kelas ini, sekarang saya dapat membaca and bergaul dalam bahasa melayu dengan kawan kawan saya. Kelas ini juga memberikan saya lebih pengetahuan tentang history bahasa melayu. Guru saya menyedia banyak aktiviti yang menarik until dapatkan minat kita semua. Kita semua betul-betul dapat memahami banyak puisi, pantun dan lain lain melalui aktiviti ini.

   Semua pelajar telah ditugaskan oleh pensyarah dengan tugasan kumpulan. Tugansan ini adalah adalah untuk pelajar lebih memahami tentang puisi-puisi tradisional melayu. Melalui tugasan ini, saya dapat temui lebih puisi-puisi yang berbeza. 

   Saya betul-betul gembira dapat belajar sekali bahasa melayu and jumpa kawan kawan saya yang bergaul dengan saya dalam bahasa melayu and belanjar melayu dengan saya. Sekarang, saya akan akhirkan refleksi saya dengan mengucapkan terimah kasih kepada guru saya yang telah mengorbankan masa beliau untuk mengajar kita supaya kita memahami bahasa melayu. 

No comments:

Post a Comment

Jurnal Refleksi (Wei Hang)

Ng Wei Hang 0331754 Jurnal Refleksi Bahasa MElayu adalah bahasa rasmi Malaysia. Sebagai rakyat Malaysia, kita mempunyai tanggungjawab un...